Friday, February 17, 2006

Genieten


De afgelopen twee jaar zijn niet altijd even makkelijk geweest - sommige dingen heb ik op dit log wel verteld, andere niet - en ik zat vandaag een aantal logjes te lezen en dacht - wat er ook gebeurt in mijn leven, ik wil weer een beetje gaan genieten. Gewoon bewust af en toe iets leuks doen, even ergens bij stilstaan, klinkt misschien heel gewoon en dat is het ook, maar als er veel dingen op z'n kop staan raak je dat besef een beetje kwijt. Vooral als je je, zoals ik, nooit echt fysiek goed voelt en altijd pijn hebt.

Dus..... ik ga proberen elke dag iets te vinden waar ik van geniet, en iedere week minstens een keer iets te doen waar ik plezier in heb! Ga meteen maar beginnen - een kop Pickwick kaneelthee maken (ben ik gek op) en een tijdschriftje lezen. Kan ik er weer even tegen aan.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dat vind ik een heel goed voornemen Jeanine!

2:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Een heel mooi voornemen! Geniet ervan!

2:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

That's the spirit Jeanine!!! Geniet met volle teugen van die momenten!!

2:16 PM  
Blogger Petra said...

Hoi Jeanine,

Toen ik een tijdje nogal depressief was vanwege moeilijkheden met mijn ouders heb ik een tijdje (in het Engels) een log bijgehouden met iedere dag vijf dingen, waar ik dankbaar voor was. Dat hielp ontzettend, echt waar!
Trouwens, waarom niet een van die leuke dingen iets samen met mij maken? De stapel tijdschriften wacht nog steeds (hee, een tweede leuk ding: NL tijdschriften!).
Jouw schema is drukker dan het mijne, dus schrijf maar, wanneer het jou uitkomt.

6:53 PM  
Blogger Chantal said...

Ik herken dat wel, ik moet weer gaan LEREN LEVEN en vooral ook DURVEN LEVEN, na veel ellende meegemaakt te hebben en nog te hebben.

7:38 AM  
Blogger Petra said...

Dat doe ik ook altijd. 's Avonds in bed bedenk ik vijf dingen van die dag die leuk, apart, lief of speciaal waren. Het is een gewoonte geworden, maar ik sta nu denk ik anders in het leven dan voorheen. Bewuster en meer lettend op kleine dingen.
Weet zeker dat het jou ook gaat lukken!!
Groetjes Petra

8:24 PM  

Post a Comment

<< Home