Sunday, February 05, 2006

Superbowl - en Denver Bronco's




Vanavond dus de Superbowl - het grootste Amerikaanse sportevenement van het jaar, waar de twee top football teams het tegen elkaar opnemen. Normaliter hebben wij altijd een "Superbowl Party" bij ons thuis, maar dit jaar zijn we lekker met z'n tweetjes op de bank gebleven, af en toe de wedstrijd bekijken, en vooral de reclame (want bedrijven gaan echt all out en betalen een fortuin voor een spotje van 30 of 60 seconden).

Ik wist niets van football af toen ik naar Amerika verhuisde, maar ik woonde de eerste vijf jaar in Denver, wat zo ongeveer de meest sport-minded stad is die je je kunt voorstellen. Ze hebben hun eigen football, basketball, baseball, en ijshockey team (meteen dus ook de meest bekeken sporten), en Denver fans zijn ongelooflijk trouw. Het football team heet de Denver Bronco's en of ze nu goed spelen (wat gelukkig veel gebeurt, ze hebben in de afgelopen jaren twee keer de Superbowl gewonnen) of slecht, de fans staan als een blok achter ze. Vaak, als Amerikanen verhuizen, veranderen ze van favoriete team - naar een team wat dichterbij hun nieuwe woonplaats zit, bijvoorbeeld. Maar eens een Denver-fan, altijd een Denver-fan, en die tic heb ik dus ook meegekregen! Ik ben dus nog steeds een fervent aanhanger van de Bronco's en heb mijn loyalties niet overgeheveld naar bijvoorbeeld de Washington Redskins (het dichtstbij Richmond zijnde team).

De Bronco's hadden dit jaar (na een paar mindere seizoenen) een goed jaar en hadden het bijna gered in de Superbowl te komen, helaas is dat net niet gelukt, ze zijn twee weken geleden verslagen door de (nu) kersverse Superbowl winnaars, de Pittsburgh Steelers. Omdat de Bronco's niet speelden was ik minder geinteresseerd in de wedstrijd, en de Steelers stonden vrij snel op redelijk grote afstand. Maar het was wel lekker om op de bank te hangen en met een half oog alles te volgen - we hebben dit weekend drie keer gespeeld en ik was ook nog eens ongesteld geworden, dus veel meer puf had ik niet!

Vanavond maar vroeg naar bed (nou ja echt vroeg kan al niet meer, het is al bijna 11 uur) en proberen een beetje bij te slapen voor het begin van de week! Iedereen een goede maandag gewenst!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik hoorde dat ze twee scenes eruit hebben geknipt? Daar deed Mick te 'sexitsich'? Wat een land......

6:57 AM  
Blogger Chantal said...

Net als vorig jaar, hypocriet vind ik dat hoor.

7:09 AM  
Blogger Jeanine said...

@ Cath & Chantal: heb ik natuurlijk weer helemaal gemist :)..... dat heb je als door half de Superbowl heen slaapt!

10:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik blijf het ook raar vinden: die paar seconden vetraging. Ik snap het niet, waarom? Maar goed, dat zal ik wel nooit snappen...

5:24 AM  

Post a Comment

<< Home